dinsdag 31 januari 2017

Welke potjes zijn voldoende gevuld?



Vorige week zat ik om de tafel met mijn dierbare vriendin Lettie Logher. Zij is een business woman, een strateeg en werkt met hart en ziel (lees met veel lol) ontzettend lange dagen. 

Ik sprak met haar over mijn potjes. Sommige zijn gevuld en sommige nog niet.
Toen ik 19 jaar was verlangde ik naar reizen en avontuur. En dat potje werd gevuld door mijn baan als reisleidster.

Toen zocht ik liefde en stabiliteit en die potjes werden gevuld doordat ik Mart tegenkwam en een baan bij mijn vader in de automatisering aannam.

Daarna wilde ik erkenning, bevestiging en bewondering en dat kreeg ik toen ik directeur werd bij Kanteff Speech Processing. Het succes, de omzet en aantal medewerkers groeide. Er werden dus weer wat potjes gevuld.

Ik ging naar netwerkborrels en andere feestjes en daar sprak ik een hypnotherapeut.
Ik was gefascineerd; zou ik dat potje ook kunnen vullen? 
Maar de angst sloeg mij om het hart want ik had een goed salaris, zou ik zonder dat geld rondkomen? Zou ik mijn werk en mijn collega’s maar ook de erkenning, bevestiging
en bewondering gaan missen?

Maar verandering begint wanneer het de angst overschaduwt om helemaal niet te handelen. Ik hakte de knoop door en deed het. Ik ging weer studeren en werd een hypnotherapeut.

Ik ben tevreden dat ik kan zijn wie ik wil zijn. Trots dat ik in mijn leven de keuze heb gemaakt om beiden kanten te mogen inzetten en ook vol gehouden op moment dat het niet altijd even makkelijk was en dankbaar voor het vertrouwen van de mensen om mij heen; de medewerkers, de klanten van toen en cliënten van nu.

Waarvoor deel ik dit met jullie?
Misschien inspireer ik je om naar je eigen potjes te kijken;
welke zijn leeg, halfvol of gevuld. Welke potjes zou je nog willen vullen?

Wil je verandering maar heb je nog ergens angst voor? Kom in beweging voordat je klaar bent.

En tot slot, zelfvertrouwen komt altijd achteraf.


(Enne ik ben zelf ook bezig met weer een nieuw potje met dank aan Lettie; wordt vervolgd…)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten