maandag 5 maart 2018

Heb ik genoeg verbeelding?


Iedere maand heb ik een ander goed voornemen (het hoe enwaarom lees je in mijn andere blog).

In de maand maart wil ik om 6 uur opstaan


Waarom wil ik om 6 uur opstaan? (en zou jij dit ook willen?)
Ik had namelijk gelezen dat vroeg opstaan je een positieve start geeft waardoor je creativiteit, je prestaties en je mentaal verbeterd zodat je succesvoller de dag doorkomt. Dus dat wil ik deze maand gaan meemaken en uitzoeken dat wat ik heb gelezen ook klopt.

Ik ben nu 5 dagen onderweg en het is mij 1x gelukt om om 6 uur op te staan en dat was omdat ik het vliegtuig moest halen. Onverwachts ging ik een weekend naar mijn dochter in Oostenrijk. En dat was voor mijn onbewuste een hele goede reden om mijn bed uit te stappen.
Maar op andere dagen schreeuwde iedere cel en vezel in mijn lichaam dat ik moest blijven en liggen en mijn onbewuste deed voor mij het licht uit. Het werd donker voor mijn ogen en sliep na de wekker weer in.

Wat als het mij lukt? (en wil jij dit ook?)
Dan heb ik meer tijd voor een ontbijt, kan ik rustig de dag opstarten, ben ik productiever want er zitten simpel weg meer uren in een dag als je vroeg opstaat en krijg ik alle bovengenoemde voordelen zoals creativiteit, verbeterde prestaties, meer succes.

Hoe dan?
Jullie weten allemaal dat ik coach en hypnotherapeut ben dus ik heb de technieken in huis om dit voor elkaar te krijgen. Dus pakte ik de creatiespiraal van Marinus Knoope erbij. Die begint met een wens; in mijn geval “om 6 uur opstaan”. Daarna ga je het verbeelden. De volgende stappen zijn geloven, uiten, onderzoeken, plannen, beslissen, handelen, volharden, ontvangen, waarden en als laatste ontspannen.

Bij de stap “handelen” ga ik de mist in. Ik sta namelijk niet om 6 uur op. Dan volg je de spaak die tegenover “handelen” staat en dat is “verbeelden”. Dit betekent dus dat ik die stap niet goed heb gedaan. Ik heb niet goed verbeeld hoe fijn het is als ik om 6 uur opsta. Ik heb niet verbeeld dat ik alle voordelen ga krijgen als ik dit doe. Ik ga de stappen weer opnieuw doen en vooral de stap “verbeelden”.

En als ik deze stap nu goed doe dan is morgenochtend vroeg opstaan een EITJE!

Heb je zelf ook een wens en wil je deze werkelijkheid laten worden? Volg de stappen van de creatiespiraal of maak bij een mij een afspraak. Ik heb nog meer technieken in huis om je de power te geven om dat te bereiken wat je ook wil bereiken (denk aan afvallen, stoppen met roken, nagelbijten, wimpers uittrekken, beter slapen, spreken in het openbaar, van je angsten af etc. etc.)

En tot slot nog een tip/advies: raadpleeg altijd een dokter bij klachten zoals vermoeidheid want misschien heb je een tekort aan bepaalde vitamines of mineralen. Datzelfde geldt ook voor als je in korte tijd aankomt (of juist afvalt). Dan zal je eerst andere maatregelen moeten nemen voordat je met de creatiespiraal aan de slag gaat want verbeelding zal alleen helpen als lichaam en geest in balans zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten